Po prvej veľmi úspešnej expedícii do Nórska plánujeme ďalšiu, pretože Nórsko sa tak nejak stalo našou srdcovkou. Tentoraz plánujeme potiahnuť trocha ďalej na sever, na ostrov Senja.
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. To be edited. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Presun trajektom do Dánska. Dánske kráľovstvo je najmenšou škandinávskou, ale s Grónskom druhou najväčšou európskou krajinou (Grónsko patrí zemepisne k Amerike). Obmýva ho Baltské more a Severné more. Dánsko sa rozprestiera severne od Nemecka, juhozápadne od Švédska a južne od Nórska na Jutskom polostrove a na ďalších 474 väčších či menších ostrovoch (medzi najväčšie ostrovy patria Sjælland, Fyn, Lolland, Bornholm, Falster, Mors, Als, Møn a Langeland) na severozápade Európy na sever od Nemecka. Hoci vyše dve tretiny z celej rozlohy územia pripadajú na Jutský polostrov, má Dánsko viaceré črty ostrovného štátu. K Dánsku patria aj Faerské ostrovy a Grónsko. Väčšina z dánskych ostrovov nie je osídlená. V Grónsku sa však osídlenie udržalo, hoci väčšinu ostrova pokrýva hrubá vrstva ľadu. 60 % plochy zaberá orná pôda. Dánsko ma veľmi výhodnú geografickú polohu, keďže leží na križovatkách obchodných ciest medzi Severným a Baltským morom a jeho územie tvorí dopravný most medzi strednou a severnou Európou.
Öresundsbron alebo po slovensky Öresundský most/Most cez Öresund je zavesený most, ktorý spája dánske hlavné mesto Kodaň so švédskym Malmö ponad Sundský prieliv. Je najdlhším kombinovaným (železnica/cesta) mostom v Európe. Je súčasťou Európskej cesty 20. Patrí medzi najväčšie mosty na svete. Večer pôjdeme na vyhliadku na juhozápade mesta a poletíme muchou natočiť Øresund Bridge. Z móla v prístave k mostu je to 3.5km, tak dúfam, že pri tom neprídeme o dron.
Keď sa v roku 1956 Ivanssonovo vrakovisko áut v Båstnäs začalo, Nórsko bolo krajinou s depresiou. Ropné ložiská v krajine boli stále neobjavené a na podporu domáceho obchodu sa na autá vzťahovali vysoké clá, čo by bratia využívali vo svoj prospech. Štrková cesta, ktorú dnes využívajú najmä pašeráci, bola kedysi dôležitou vodnou cestou do Švédska a neďaleko Båstnäs bola colná stanica, ktorá starostlivo kontrolovala dopravu. Nór, ktorý si chcel vo Švédsku kúpiť lacné auto, mal potom dve možnosti, buď mohol svoju novú akvizíciu zostaviť do troch častí – motor, karoséria a nápravy kolies a priviezť diely do Nórska pri rôznych príležitostiach, alebo mohol jednoducho priniesť nórske číslo. dosky a priskrutkované na jeho auto z Ivanssons predtým, ako ho prešlo cez colnicu bez toho, aby sa zapotil. Cestou si ešte pozrieme múzeum Vikingských lodí a Hard Rock Cafe v Oslo.
Asociácia vikingských lodí Hardraade začala s projektom výstavby plnohodnotnej vikingskej lode, ktorá sa bude plaviť po Tyrifjordene. Loď bude postavená tradičným spôsobom s autentickými materiálmi tak, ako to bolo v dobe Vikingov, pokiaľ je to prakticky možné. Meno Hardraade sme dostali od predpokladaného vikingského kráľa Haralda Hardraadea (1015-1066), ktorý pochádzal zo Stein Gård v Ringerike. Stein Gård sa nachádza pri Steinsfjorden. Hardraade príliš široko ďaleko so svojimi loďami. Je preto prirodzené, že loď na Tyrifjorde by mala byť pomenovaná po ňom. Ak bude pekne, môžeme prespať na brehu jazera 61.478154702937616, 8.808453523087518.
Malý brat Besseggen - Fantastická túra po hrebeni s nádherným výhľadom, ktorý vám vyrazí dych. Krásna hora Knutshøe (1517 m.n.m.) je menej známym susedom Besseggenu a jeho oveľa tichšou alternatívou. Táto cyklická túra vás prevedie rozmanitým terénom a krásnou, sviežou prírodou. Počas celej túry okolo Knutshøe budete mať skvelý výhľad na Besseggen a okolie. Hneď na začiatku je strmý úsek, ktorý si vyžaduje ľahké stúpanie. Potom vedie slušný chodník až na posledný úsek pred vrcholom, kde je opäť strmší. Ak sa rozhodnete pre okružnú túru, chodník vedie hore pozdĺž sviežeho údolia Leirungsdalen. Prejdete okolo nádherného jazera (Øvre Leirungen) s fantastickými piesočnatými plážami. Chodník je značený všade, ale nie úplne. Na zaistenie dobrej priľnavosti sa odporúča nosiť dobrú obuv. Tu môžeme prespať nadivoko, ak by bolo pekne: 60.923466584580396, 7.307460161445128
Aliquam sem fringilla ut morbi. Elit pellentesque habitant morbi tristique senectus. Ultrices neque ornare aenean euismod elementum nisi quis. Odio facilisis mauris sit amet massa vitae tortor condimentum. Nam aliquam sem et tortor consequat id porta. Integer enim neque volutpat ac tincidunt. Nisl suscipit adipiscing bibendum est ultricies integer quis auctor. Molestie ac feugiat sed lectus. Magna etiam tempor orci eu. At tempor commodo ullamcorper a. Mauris pharetra et ultrices neque ornare. Cursus eget nunc scelerisque viverra. Ak bude pekne, môžeme prespať tu: 62.8416141746752, 10.019099073575607
Trondheim je prístavné mesto a samosprávna obec, nachádzajúca sa v strednom Nórsku na brehoch fjordu Trondheimsfjord a rieky Nidelva, ktorá ústi do spomínaného fjordu. S počtom obyvateľov približne 170 tisíc je to tretie najväčšie mesto v krajine. Trondheim bol prvým hlavným mestom Nórska, stále je korunovačným miestom nórskych kráľov (korunovaný tu bol aj vládnuci panovník Harald V.). Názov pochádza zo starej nórčiny (Þróndheimr) a voľne preložený znamená dobré miesto pre život.
65.3386461N, 13.3545517E alebo 5.02616142871197, 13.266457164077565
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Región Senja ponúka mimoriadne možnosti turistiky pre všetky úrovne! Vydajte sa do Fjordgård na túru na ikonickú horu Segla. Ak chcete výzvu, zamerajte sa na dosiahnutie vrcholu Sukkertoppen. Ak uprednostňujete ľahšiu túru, Husfjellet je dobrou alternatívou. V národnom parku Ånderdalen nájdete niekoľko značených turistických chodníkov a miest na piknik. Cítite piesok medzi prstami na pláži v Bøvær alebo sa osviežte v studenom tyrkysovom mori. Nevyhnutnou súčasťou je aj návšteva nádherného a sviežeho ostrova Dyrøy, ktorý sa nachádza medzi Senjou a pevninou. Medzi najlepšie turistické zážitky tu patria Børringen a Dyrøygommen. Nocľah nadivoko: 69.51271817389612, 17.750083678788506
Deň 11. - Grytetippen and Keipen Hike
Skaland Camping AS (NOR) ► Skaland Camping (NOR)
Dĺžka trasy: Výdaje/osoba: Nocľah:
0km / 0.0h
20€ kemp
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.
Toto je len veľmi predbežný návrh trasy a detailný popis jednotlivých dní bude doplnený neskôr. Pellentesque lacinia, nunc et ultrices aliquet, nunc neque semper tellus, id pretium neque sapien a turpis. Vivamus purus libero, porttitor in metus quis, iaculis posuere massa. Etiam porta elit ac hendrerit mollis. Vestibulum imperdiet, massa sed volutpat posuere, tellus elit consectetur metus, quis tempor augue erat vel ex. Nunc quis sollicitudin risus. Vestibulum quis purus suscipit, finibus elit vitae, tempor risus. Nam dignissim felis eu felis dapibus rhoncus. Aenean pharetra quam nec pharetra porttitor. Vivamus a risus nulla.